Als ervaren adviseur of coach zorg ik voor inbedding van mijn werk in de organisatie en de dagelijkse praktijk. Dit betekent dat een (kostenloze) intake een belangrijke plek inneemt. Dit is voor mij een manier om goed zicht te krijgen op de vraag en de context van de vraag. Bij een assessment krijg ik zo meer zicht op de benodigde competenties. En bij een training of coaching kunnen we samen verkennen wat de leerdoelen precies zijn; welk effect willen we bereiken?
Een belangrijke vraag is ook: hoe zorgen we ervoor dat het geleerde beklijft? Vaak kun je in de training hier al aandacht aan besteden. Soms kiezen we ook voor het opstarten van een intervisiegroep of een follow-up van de training. Ook bij ontwikkelassessments is de vraag ‘wat doe je er vervolgens mee’ een belangrijke. Ik begeleid deelnemers aan een assessment om conclusies in een ontwikkel of POP-plan op te nemen. Hoe kan ik mijn kwaliteiten verder uitbouwen of hoe wil ik mijn minder sterke punten ontwikkelen, zijn vragen die in dit kader centraal staan.